candersson ▲

Alla inlägg under februari 2015

Av CECILIA - 25 februari 2015 17:34

Spenderade förra helgen i vackra Småland hos några släktingar tillsammans med min mamma. 

De bor precis vid en skog så på lördagkväll gick jag en runda och tog kameran med mig.

Jag var lite rädd att stöta på en varg eller en björn, haha, men det enda jag stötte på var två rådjur som jag skrämde iväg innan jag hann ta fram kameran.

Det snöade i stort sett hela tiden så bilderna blev inte de bästa.


Nikon D3100 AF-S NIKKOR 18-55mm


Av CECILIA - 19 februari 2015 17:29

Idag har jag varit i stan och uträttat en del ärenden, har bland annat köpt en del presenter och jag fick även med mig en klänning från H&M hem.

Imorgon packar jag väskan och åker till några släktingar i Småland med min mamma, vi har inte träffat dem på flera månader så det ska bli väldigt roligt!


Klänningen gör sig verkligen inte rättvis på bild, så det får bli en detaljbild på den istället.

Av CECILIA - 14 februari 2015 15:14

Glad alla hjärtans dag på er!

Blev väckt imorse av mamma och fick fina blommor av henne. Hon trotsar normen och ger mig två Gerberor istället för rosor, men de är lika fina ändå! Hon själv fick en bukett rosor av mig.


Måste också säga att Fifty shades of Grey var jättebra!! Den var ungefär som jag tänkt mig att den skulle vara, fast kanske inte lika "erotisk" som böckerna sägs vara.

Jag ger den iallfall ett högt betyg!


Av CECILIA - 13 februari 2015 17:30

Bokade biljett till premiären av 50 shades of Grey för cirka någon vecka sedan, så ikväll ska jag och några vänner se den på bio, det ska bli sååå spännande! Har inte läst böckerna än så jag får väl ta tag i det någon dag, är inte så mycket av en läsare.. 

Jag har ganska höga förhoppningar på filmen med tanke på vilken hysteri det är kring böckerna, hoppas den lever upp till dem! Ska ni också se den?

Av CECILIA - 11 februari 2015 14:44

Har använt min Samsung Galaxy Alpha i någon vecka nu och tänkte skriva det positiva samt det negativa jag upplever med telefonen.


+ Vikt

Alphan är väldigt lätt och väger endast 115 gram

+ Tunnhet

Den är väldigt smal vilket gör den betydligt mindre klumpig

+ Färger

Färgerna i Alphan lyser upp, bilder och appar har klara färger

+ Kamera

Kameran har 12 mp och tar bilder med bra kvalitet

+ Skärm

Skärmstorleken är 4,7 tum, lika stor skärm som en iPhone 6. Jag tycker det är en bra storlek, den är inte för stor och inte heller för liten

+ Musik och ljud

Detta är nog det bästa på hela telefonen! Jag lyssnar på musik varje dag och ljudet från Alphan är otroligt! Sätter man i hörlurarna räcker det med en ganska låg volym för att stänga ute alla andra ljud

- Funktioner

Det tar lite tid för mig att vänja mig vid alla nya funktioner eftersom jag tidigare använt mig av en iPhone

- Uppdateringar

Jag visste inte helt säkert om detta skulle vara på den positiva eller negativa sidan. Jag får ofta påminnelser att jag har appar att uppdatera vilket är lite störigt ibland men dock tar det endast några sekunder att göra det


Som ni ser har jag mer positivt än negativt att säga om telefonen, jag är otroligt nöjd med övergången från iPhone till Samsung och ångrar absolut ingenting! En Samsung Galaxy Alpha är verkligen en telefon som jag rekomenderar!

Av CECILIA - 10 februari 2015 17:28

Kom hem vid fyra ungefär och gick igenom några läxor lite snabbt, bland annat en resolution och engelskglosor. Mamma ska iväg vid klockan sex så jag fick bestämma kvällsmaten, tog tillfället i akt och gjorde pannkakor med bacon och lingon (som för övrigt är något av det godaste som finns!!).

Ska snart sätta mig med läxorna igen och förhoppningsvis har min ihållande huvudvärk försvunnit..


Av CECILIA - 8 februari 2015 12:33

Jag brukar alltid ha problem att hitta en bra alla hjärtans dag-present, men här är några saker som jag tycker är säkra kort att ge!

1. Ett smycke med något ingraverat, exempelvis namn eller datum

2. Underkläder är alltid uppskattade

3. Ett gulligt gosedjur går alltid hem

4. Choklad

5. Vin

6. Rosor eller en annan vacker blomma

Av CECILIA - 5 februari 2015 16:20

Kan ni förstå hur bra han är? Man får gåshud när hans musik spelas.

 



Ovido - Quiz & Flashcards